marcin kaminski Ładowanie

Kardiologia – jak odpoczywać, by nie mieć problemów z sercem?

pomiar tkanki tłuszczowej poznań badanie wzroku poznań

Dzięki pracy czujemy się spełnieni i posiadamy środki do życia. Jednakże zbyt mocne przywiązywanie wagi do obowiązków zawodowych, a także zasobności konta może negatywnie odbić się na naszym zdrowiu. Nieustanne funkcjonowanie w wielu stresowych sytuacjach odbija się na prawidłowym działaniu serca, powstawaniu chorób układu krwionośnego i bardzo złym samopoczuciu. Dlatego oprócz wypełniania powierzonych nam zadań musimy nauczyć się skutecznie relaksować. Odpoczynek jest wskazany dla każdego, ponieważ pomaga na regeneracje sił potrzebnych do realizacji zobowiązań.

Jego ważną role w codzienności podkreślają lekarze kardiolodzy. Jak odpoczywać by rzeczywiście odpocząć?

www.pielegnujemyskore.pl

Przepis na udany relaks

Wiele osób, choć twierdzi że przeznacza dany okres czasu na odpoczynek, w żaden sposób go nie realizuje. Czytając książkę lub spacerując, nadal analizujemy nasze zawodowe i prywatne decyzje, zamartwiamy się i stresujemy. Serce bije nam szybciej, a krew nadal intensywnie przepływa przez żyły. Najlepszym relaksem jest umiejętność wyłączenia myślenia o rzeczach niezbyt przyjemnych i stanowiących stresogenne czynniki.

Umiejętność tę można nabyć uczęszczając na zajęcia z jogi. Pochodzące z Wschodu ćwiczenia oddechowe połączone z gimnastyka ciała skutecznie wyciszają. Zastępują każdą inną formę potencjalnego relaksu. Należy podkreślić, iż sztuka medytacji nie należy do prostych. Jej opanowanie zajmuje sporo czasu, jednak jest to okres wart poświęcenia.

Ponieważ medytując możemy uspokoić swój umysł i ciało w dowolnej, codziennej sytuacji. Warto nauczać jej małe dzieci, aby w dorosłym życiu nie musiały spędzać długich godzin na próbach relaksu zmęczonego stresem umysłu. Dobrym dla serca sposobem relaksu jest również sen. Kiedy śpimy nasz organizm znacznie zwalnia tempo swojej pracy, dzięki czemu mamy niepowtarzalną możliwość by skutecznie zregenerować siły. Dlatego wielu specjalistów podkreśla prozdrowotne działanie codziennej, krótkiej drzemki.

Służy ona wyciszeniu umysłu. Odbycie jej po pracy lub szkole pozwala nabrać energii do działania w kolejnej części dnia, która jest niezbędna do realizacji pasji, spotkań z przyjaciółmi i rodziną.